Valdafaluk - 2018-07-11 23:17:40

Hejo
Ogólnie myślałem, że jeśli chodzi o umieranie na serwerze, to można iść w dwie strony - zwiększyć szybkość odrabiania expa albo zmniejszyć straty śmierci. Często padają propozycję, by właśnie xp/skill rate zwiększyć, aczkolwiek wtedy na serwerze przyszłoby więcej nierówności kastowej. Skłaniam się tu za zmniejszeniem strat skilli i expa po śmierci, gracze nie będą dużo odrabiać. Blessy natomiast bardziej by zapobiegały stratom ekwipunku.

Jeszcze dołączam tu drugą propozycję - lagi. Czy serwer potrafi wykrywać czy gracz miał przed chwilą laga? Jeśli potrafi zrobić to dostatecznie szybko, to mógłby go samodzielnie leczyć i regenerować hp. Ewentualnie pozwalać na zbreakowanie exhausta, czyli zmasować kilka szybkich poleceń gracza tj leczenie, potowanie, rzucanie obszarówek (mam nadzieję że zrozumiałe ._.)

Czapol - 2018-07-12 12:46:36

co do straty expa/skilli to ok
co do wykrywania czy gracz mial laga - no tu jest probtal, bo sprawdzanie np pingu gracza na poziomie serwera jest bardzo zraczone. Jeżeli gracz dostanie DC, a sprawdam jego ping, to bedzie mial caly czas taki sam, np 40

Valdafaluk - 2018-07-12 22:44:56

A mógłby mieć jakiś algorytm, który by sprawdzał okoliczności śmierci? Np. gracz nie wykonywał przed śmiercią żadnych ruchów oraz został rozłączony co by świadczyło o lagu/kicku.

Mogłoby to prowadzić do nadużyć, ale w czy faktycznie sprawdzałyby się one dobrze w praktyce?

Czapol - 2018-07-13 12:52:09

Już to widzę, ktoś ma paść i odłącza kabel z internetu/wyłącza listwę zasilającą xD

Valdafaluk - 2018-07-13 13:58:47

No właśnie xD
To jest takie coś w ogóle możliwe?

ciapek - 2018-07-14 14:20:35

Niech poprostu przestaną chodzić na dragony na 15 lvlu jak się nie liczą ze śmiercią
A tak btw to blessy są chyba zbugowane bo ostatnim razem jak padłem na knightcie z full blessami to spadły mi 3 itemki z eq a skille nawet się nie ruszyły :o

Czapol - 2018-07-14 14:23:52

Problem jest następujący - kiedy robiłem system anty dc (kiedy to serwer utraci połączenie z internetem) natknąłem się na takie coś: można wyświetlić ping gracza, ale jest on opóźniony o 1 tick pingu. Oznacza to tyle, że ping jaki mogę sprawdzić, jest poprzednim pingiem, a nie aktualnym. Serwer domyślnie (i bez możliwości zmodyfikowania) ustawia maksymalny timeout połączenia na 30s. Czyli, jeżeli komuś padnie internet, a przedtem miał ping np 20, to przez kolejne 30s będzie się wyświetlało, że ma ping 20, po czym po 30s zostanie wywalony za timeout (pojedynczy ping 30 000). System anty DC działa tak, że maksymalny timeout ustawiam na 2s (2 000 pingu), w przypadku połączeń z klientami, nie znalazłem opcji, jak to zmienićpołączeń z graczami

BetonovĂŠ jĂ­mky Strmilov septiky