Project Tibia 3D

Project Tibia 3D forum


#1 2012-12-02 15:26:46

 Czapol

Administrator

Zarejestrowany: 2011-11-11
Posty: 603
Punktów :   

Poradnik budowniczego

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2013

Komendy, jakich może używać budowniczy

/login <hasło> - zalogowanie się
/setpassword - zmiana hasła
/km - samobójstwo
/gmc - zmiana swojego trybu gry na Creative
/gms - zmiana swojego trybu gry na Survival
/td - zmiana czasu na dzień
/tn - zmiana czasu na noc
/sun - pogoda słoneczna
/rain - pogoda deszczowa
/storm - pogoda burzowa
/tpt <nick gracza> - teleportacja do danego gracza
/tpo <nick gracza> - teleportacja danego gracza do nas
/switch <nick gracza> - zamiana miejscami z danym graczem
/spawn - teleportacja na domyślny spawnpoint serwera (Tutorial Island)

Budowniczy posiada także pełny dostęp do pluginu WorldEdit.
Lista wszystkich komend znajduje się tutaj: http://wiki.sk89q.com/wiki/WorldEdit/Permissions

Ogólne informacje dotyczące budowania struktur

- Należy stosować dokładne źródło, takie jak prawdziwa Tibia, mapa Tibii tutaj: http://www.map.tibiaml.com/ lub edytor mapy Tibii (Remere's Map Editor)
- Przy wykryciu drobnego błędu można samemu go poprawić, jednak jeśli jest on na większą skalę (np. duża część łąki przesunięta o 1 blok za dużo w jedną stronę) kontaktujemy się z budowniczym, który daną część budował i ustalamy dalsze kroki lub po prostu zgłaszamy sytuację w tym temacie.
- Objętość przestrzeni, po której da się poruszać (w pionie) wynosi 3 bloki.
- BARDZO WAŻNE: Sufit nie jest podłogą następnego piętra! Dzięki temu można zrobić inaczej wyglądający sufit na danym piętrze niż podłoga na wyższym piętrze, co bardzo poprawia estetykę.
- Podłoga ma jedną kratkę grubości i znajduje się poniżej przestrzeni, po której można się poruszać.
- Sufit ma jedną kratkę grubości. Robi się go z bloków, które wizualnie pasują do danego miejsca (tutaj trzeba więc improwizować, gdyż w Tibii nie widać sufitu), za razem nie zlewając się ze ścianami. Sufit znajduję się powyżej przestrzeni, po której można się poruszać.
- W miejscach na powierzchni, gdzie znajduje się ścieżka, która powinna być z dirtu, wykonuje się ją z brązowej wełny (w texture packu wygląda jak dirt), gdyż dzięki temu nie zarasta trawą.
- Budując drogi czy ogólnie tereny należy stosować wiarygodne punkty odniesienia, np. drzewa, krzaki, rogi budynków, kamienie, kwiaty. Nie zaleca się stosować jako punkty odniesienia wody, ścieżek, czy po prostu czegoś oddalonego o znaczną odległość.
- Budując teren płaski, na kratkach, w których następuje zmiana materiału, z którego wykonana jest podłoga czy też ściany (trawa-kamień, kamień-ścieżka) występuje ten blok, którego jest wizualnie więcej na danej kratce, chyba że materiał, którego jest mniej na danej kratce, pełni rolę estetyczną, np. skrawki trawy na ośnieżonych wyspach (wtedy dajemy blok trawy, mimo że na kratce więcej jest śniegu).
- Teleportery, sklepy, itemy z questów i inne rzeczy wymagające command blocków będę robił ja ze względu na błędy związane z pewnym pluginem.
- Co do spawnerów, to na razie ich nie dajemy ze względu na ostatnie zmiany z nimi związane w Minecrafcie.

Obrazek ukazujący prawidłową przynależność bloków do danego piętra:

Spoiler:

https://lh5.googleusercontent.com/-Z9WMeT_DWb8/T9HBePJ_nKI/AAAAAAAAAnI/skZHDAw6AGg/s912/javaw%25202012-06-08%252011-03-40-16.jpg

Informacje na temat budowania konkretnych struktur

Schody
Jeżeli w Tibii są schody, to na ich miejscu budujemy drabinki (czasami konieczne jest dobudowanie filaru, na którym te drabinki się trzymają. Powinien on zgadzać się wyglądem ze ścianami danego miejsca, jak i również nie może blokować zbytnio drogi). Jest to bardzo ważne, gdyż dzięki temu kratki zgadzają się tak jak w Tibii. Na pierwszym obrazku widać poziom dolny schodów, gdzie robimy drabinki. Czerwony krzyżyk oznacza pole, w którym w Tibii znajduje się część schodów, dzięki którym po wejściu na nie zostaniemy przeniesieni wyżej - w Minecrafcie w tym miejscu znajduje się drabina. Na drugim obrazku widać poziom górny schodów, gdzie powinna być drabinka. Widać tutaj, że dzięki temu wszystko się zgadza:

Spoiler:


https://lh6.googleusercontent.com/-_4sam2_J0E0/UMIhP7nEoAI/AAAAAAAAAtk/Zl4mL9Mjlck/s800/Drabinki%2520poziom0.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-Xc6qzAXPoy0/UMIhPxZrGUI/AAAAAAAAAtg/o25yDpCki4U/s800/Drabinki%2520poziom1.jpg

Podbudówki
Wykonuje się je praktycznie zawsze. Dzięki nim budynek nie zlewa się z drogą. Na obrazku widać, że nawet tam, gdzie w Tibii nie widać drugiej strony ściany, buduje się podbudówki. W tym przypadku stosuje się blok "Stone Bricks":

Spoiler:


https://lh5.googleusercontent.com/-D2-W2XcERag/UMIkDnRYdVI/AAAAAAAAAt4/XQKeL9BL9_c/s800/Podbud%25C3%25B3wki.jpg

Okna
Okna powinny być wykonane z "Glass Pane". W wyjątkowych sytuacjach stosuje się zwykły blok "Glass". Taką sytuacja jest np. okno zaraz obok drzwi, okno zaraz z brzegu ściany - czyli wtedy, kiedy blok "Glass Pane" nie styka sie w wszystkich punktach i tworzy szparę:

Spoiler:


https://lh6.googleusercontent.com/-NSjq7MvQcOs/UMIlwmq1lNI/AAAAAAAAAuA/O8zYjjHHYe8/s800/Okna.jpg

Pozycjonowanie okien i pochodni
Jest to bardzo ważny element!
Początkujący może totalnie nie ogarniać tego, bo wydać się mu to może abstrakcją, ale istnieje bardzo prosty sposób na to: trzeba sobie wyobrazić, że Tibia nie jest w perspektywie, tylko że patrzymy na nią idealnie z góry. Wtedy te screeny powinny bardziej to uwidocznić (pamiętaj: patrz, tak jak byś patrzył z góry):

Spoiler:


https://lh4.googleusercontent.com/-yoDIXAagGhc/UMR0WHsnJYI/AAAAAAAAAx4/dLsYMGw0KLA/s800/okno%2520dol.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-rPZPhrkjHNc/UMR0W70ppBI/AAAAAAAAAyA/cUGvoNAjx7o/s800/okno%2520prowo.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-vtw4Tql8VHk/UMR0WNEca9I/AAAAAAAAAx8/Nxblvda0WNg/s800/okno%2520hora.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-xErRXTeujp4/UMR0WIeHokI/AAAAAAAAAyE/ob8JzIGauvA/s800/okno%2520levo.jpg

Innym sposobem niż wyobrażanie sobie braku perspektywy jest sposób przypisywania ściany do krawędzi podłogi. Również bardzo pomocne.

Elementy infrastruktury

Spoiler:


https://lh5.googleusercontent.com/-cFP7caFZ3XQ/UMIsP27zYSI/AAAAAAAAAuU/FvGJRtMu_W8/s800/%25C5%2582awka%2520stol%2520krzeslo.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-IouBLri0bZU/UMIsP53NMCI/AAAAAAAAAuQ/omIWbFQyHII/s800/koks%2520latarnia%2520znak.jpg

Skałki
Ich budowanie może istotnie sprawić problem nowym budowniczym. Musimy wiedzieć, że przy zmianie piętra w Tibii następuje przesunięcie całej powierzchni o 1 kratkę w stronę północno-zachodnią, a więc kratki zaznaczone na niebiesko na poniższym rysunku w Minecrafcie mają się znajdować dokładnie jedna pod drugą. Tak więc kratka, od której zaczyna się strzałka, należy do piętra 0, a kratka przy grocie strzałki należy do piętra 1. Jest to bardzo ważne, gdyż dzięki temu skałki będą mieć ze wszystkich stron równomierną długość brzegów w Minecrafcie:

Spoiler:


http://oi48.tinypic.com/2412jpk.jpg

Drzewa
Jeśli nachodzą na siebie 2 drzewa (co zdarza się bardzo często) to pierwszeństwo mają drzewa umarłe (bezlistne), a następnie drzewa, których jest mniej w danym terenie (np. jeśli w lesie pełnym choinek stoi jedna brzoza, to staramy się "uwidocznić" tę brzozę, a więc robimy wszystkie jej liście na miejsu liści choinki (no chyba że nachodzą jej liście na martwe drzewo, wtedy ono ma pierwszeństwo). To samo tyczy się drzew nieośnieżonych nachodzących liściami na drzewa ośnieżone (tych ośnieżonych jest z reguły więcej, więc nie dajemy śniegu na liście będące częścią wspólną obu tych drzew). Inne formy terenu, takie jak skałki czy budynki, zawsze mają pierwszeństwo ponad stojącymi obok drzewami. Oto instrukcja, jak budować poszczególne drzewa tibijskie:

Spoiler:


http://oi50.tinypic.com/9vl3qs.jpg
http://oi45.tinypic.com/289f0a1.jpg
http://oi50.tinypic.com/2ytxyzb.jpg
http://oi45.tinypic.com/35mefy0.jpg
http://oi47.tinypic.com/30t17gh.jpg
http://oi48.tinypic.com/mkdued.jpg
http://oi48.tinypic.com/3589fo7.jpg
http://oi46.tinypic.com/2e0urs7.jpg
http://oi47.tinypic.com/do1jfc.jpg
http://oi50.tinypic.com/muj3w9.jpg
http://oi48.tinypic.com/2rm82zt.jpg
http://oi46.tinypic.com/348syl4.jpg
http://oi49.tinypic.com/mc6u83.jpg
http://oi46.tinypic.com/2v2fofp.jpg
http://oi45.tinypic.com/knsxt.jpg
http://oi47.tinypic.com/2mrv60z.jpg
http://oi46.tinypic.com/25h0rop.jpg
http://oi46.tinypic.com/14nfzhl.jpg
http://oi45.tinypic.com/16q72c.jpg
http://oi45.tinypic.com/2hxwq4o.jpg
http://oi49.tinypic.com/fm0zrq.jpg
http://oi50.tinypic.com/9jfwit.jpg
http://oi47.tinypic.com/2a4ydqo.jpg

Nie wiesz, jak wybudować daną rzecz?

Jeżeli macie jakieś rzeczy, których nie wiecie jak zrobić, podajcie dokładny link do niej na  http://map.tibiaml.com/. Po włączeniu Crosshair w opcjach nad mapą najeżdżamy nim na kratkę, która nas interesuje, po czym kopiujemy wygenerowany link znajdujący się na lewo od mapy i wklejamy do postu w tym temacie. Przykładowo: http://map.tibiaml.com/?p=32440,32151,7:10 oznacza zwykły krzak.

Ostatnio edytowany przez Xeoxer (2013-04-09 22:26:58)

Offline

 

#2 2012-12-02 21:38:55

 Xeoxer

Moderator

Zarejestrowany: 2012-06-10
Posty: 208
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

Jakbyś tylko podał gdzie mają być liście Oak a gdzie Birch bo za cholerę nie mogę się dopatrzeć
A co do roślin na bagnach to tak nie można bo się rozrastają pnącza na sąsiednie drzewa

Wpadłem tez na pomysł jak fajnie zrobić Magic Orb (taki jak w training roomie) pod pressure platem jest command block:

http://img849.imageshack.us/img849/1777/portalp.png

Ostatnio edytowany przez Xeoxer (2012-12-02 22:13:47)


Expect us...

Offline

 

#3 2012-12-07 18:54:10

 Czapol

Administrator

Zarejestrowany: 2011-11-11
Posty: 603
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

Xeoxer napisał:

Jakbyś tylko podał gdzie mają być liście Oak a gdzie Birch bo za cholerę nie mogę się dopatrzeć
A co do roślin na bagnach to tak nie można bo się rozrastają pnącza na sąsiednie drzewa

Wpadłem tez na pomysł jak fajnie zrobić Magic Orb (taki jak w training roomie) pod pressure platem jest command block:

http://img849.imageshack.us/img849/1777/portalp.png

Oak to te standardowe, używam ich do niemal każdego drzewa liściastego. Birch to te drzewo: http://map.tibiaml.com/?p=32453,32182,7:10

Magic orby tak nie zadziałają gdyż portal znika po naciśnięciu płytki naciskowej

Offline

 

#4 2012-12-11 21:15:53

 Xeoxer

Moderator

Zarejestrowany: 2012-06-10
Posty: 208
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

Dodaj to drzewo do poradnika:

http://map.tibiaml.com/?p=32051,32123,7:10

i zmień żeby to

http://map.tibiaml.com/?p=32056,32121,7:10

to był sam liść iglasty zamiast drewno + liść normalny

Ostatnio edytowany przez Xeoxer (2012-12-11 21:18:08)


Expect us...

Offline

 

#5 2012-12-29 15:47:50

 Xeoxer

Moderator

Zarejestrowany: 2012-06-10
Posty: 208
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

To 1-sze to drzewo które teraz jest drewno+lisc+lisc (widze ze pare osob tak buduje ;p) to 2-gie to iglasty krzaczek który teraz jest jako drewno+lisc (taki jest lepszy i wszyscy takie teraz buduja) a to 3-cie to moj pomysl na studnie, zaktualizuj ten poradnik bo niektórzy nowi budowniczy nie wiedza czy budować wg strony czy wg tego co mówią inni:

http://oi50.tinypic.com/3304w9v.jpg

Ostatnio edytowany przez Xeoxer (2012-12-29 15:48:08)


Expect us...

Offline

 

#6 2013-01-13 12:21:57

 Xeoxer

Moderator

Zarejestrowany: 2012-06-10
Posty: 208
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

Jak budowac takiego chuya?
http://oi49.tinypic.com/fx6qn5.jpg
Też nie mam pomysłu jak zrobić taką fontannę bo zajmuje ona 2x2 przez co praktycznie nie ma sposobu żeby zawrzec w niej wodę
http://oi50.tinypic.com/21lk8z5.jpg

Ostatnio edytowany przez Xeoxer (2013-01-13 12:23:25)


Expect us...

Offline

 

#7 2013-01-13 12:37:44

 Valdafaluk

Administrator

Zarejestrowany: 2012-07-07
Posty: 526
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

Myślę że czarne drzewo i zielone liście, niebagienne
  x
x[]x
  []
  []
Przekrój

Ostatnio edytowany przez Valdafaluk (2013-01-13 12:38:28)


Break for AFK.

Offline

 

#8 2013-01-13 17:15:03

 Czapol

Administrator

Zarejestrowany: 2011-11-11
Posty: 603
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

A na górę można by dać ten cienki śnieg

Offline

 

#9 2013-01-13 17:56:50

 Xeoxer

Moderator

Zarejestrowany: 2012-06-10
Posty: 208
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

No właśnie tak robię, normalnie śnieżny teren robię z klocków śniegu, a cieński śnieg daję na drzewa i dachy. Lód (używany zarówno do zamarzniętych jezior jak i lodowych ścian i lodowych stalagmitów) niestety w wielu miejscach stoi bezpośrednio obok ogniska, więc póki co zamiast niego używam lapis lazuli ore, a zamiast kry (np. taka co siedzą naniej małe foki) robię diamond ore ale w sumie to chyba można zrobić kry i lód z tego samego bloku.


Expect us...

Offline

 

#10 2013-01-13 18:11:55

 Valdafaluk

Administrator

Zarejestrowany: 2012-07-07
Posty: 526
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

Tylko nie waż się Xeoxer robić borderów - zwykle stykają się z wodą, więc są "niechodzące"
Kry powinny wręcz być zrobione z lodu
Gorzej z łowiskami


Break for AFK.

Offline

 

#11 2013-01-13 20:35:30

 Xeoxer

Moderator

Zarejestrowany: 2012-06-10
Posty: 208
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

Chodzi ci o brzegi? No przecież wiadomo ze ich sie nie robi -.-


Expect us...

Offline

 

#12 2013-01-13 20:54:11

 Valdafaluk

Administrator

Zarejestrowany: 2012-07-07
Posty: 526
Punktów :   

Re: Poradnik budowniczego

Tylko ktoś by mógł się pokierować zasadą "tego jest więcej!" xD


Break for AFK.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://www.ehotelsreviews.com/ Dinant